Landets vakreste

men også beste by å bo i – for alle

Risøybrua

Arbeiderpartiets målsetting er at Haugesund skal være landets beste by å bo i – for alle.

Siden kommunevalget i 2015 har Haugesund Arbeiderparti hatt en overordnet visjon om at Haugesund skal bli Norges vakreste by innen 2040. Det betyr en by å være stolt av, en by som vi gjerne vil vise frem. Men ikke minst skal det være en god by å bo i, en by med gode tjenestetilbud og en by som er attraktiv å etablere seg i både for folk og næringsliv.

Haugesund skal være byen der hver enkelt innbygger kjenner seg som en del av fellesskapet, der innbyggerne får muligheten til å yte etter evne, opplever økonomisk og sosial trygghet, opplever respekt og likeverd og får tilbud om tjenester tilpasset egne behov.

Vi vil også gjøre bysentrum enda mer levende og innholdsrikt. Haugesund Arbeiderparti vil bygge en mer raus, mangfoldig og inkluderende by, og vi skal videreutvikle byens idretts- og kulturtilbud. En by med tilbud til alle, og der alle føler seg hjemme.

Når byen skal utvikles skal det være kvalitet i alt som gjøres. Et hvert tiltak i Haugesund sentrum skal bidra til mer byliv. Det har vi vist i de årene vi har styrt byen, og dette vil vi styrke ytterligere i årene som kommer.

En eldre lyktestolpe foran flagg som blafrer i vinden med Rådhuset i bakgrunnen.

De siste årene har byen fått nye og oppgraderte parker, mye ny belysning - og flere kommunale bygg er rehabilitert. Landets vakreste rådhus har fått nytt kobbertak og nye vinduer settes inn i disse dager.

Fant du det du lette etter?

TRYGGHET - MULIGHETER - FELLESSKAP

Vi får til mer sammen enn hver for oss. Bidra i dag!

Jeg vil støtte Arbeiderpartiet

Ved å gi 10000 kr eller mer til sammen i inneværende år, offentliggjøres navnet mitt og kommunen jeg bor i på en liste sammen med andre givere. Dersom jeg er medlem eller frivillig lagres giverstatistikk sammen med min tidligere registrerte informasjon.
Les detaljerte vilkår for betalingsløsningen Bambora.
Les Arbeiderpartiets personvernerklæring.