Kasserer

Morten Nordvik Hovland

Student (28)

Morten Nordvik Hovland

Bachelorgrad i økonomi og administrasjon ved Høgskulen på Vestlandet, mastergrad i kvartærgeologi og paleoklima ved Universitetet i Bergen og bachelorgrad i geovitenskap ved Universitetet i Bergen.

Jobber idag som Trainee ved North Sea Container Line, og spiller fotball med Haugaland FK. Har i tiden ved høgskolen vært leder av Økonomistudentenes Forening, Studentrådsleder ved Studentrådet i Haugesund, medlem i Regionrådet i Stord/Haugesund, representant i Velferdstinget Vest og representant i Studenttinget på Vestlandet.

Hjertesaker: Klima er den største utfordringen i vår tid, og lettes ikke av at vi allerede ligger dårlig an. Bevisstheten rundt klimaproblemene er godt representert i det politiske ordskiftet, men dårlig representert i faktisk politikk.

Gode barnehager, samt barne- og ungdomsskoler som aktivt motarbeider mobbing i skolegården.

En attraktiv studieby som tar studentene på alvor. I dag sliter én av tre studenter med psykiske plager. Kommunen må gjennom et tett samarbeid med høgskolen, Samskipnaden og studentenes studentpolitiske organ arbeide for at man skal ha det godt som student i Haugesund.

Gode og trygge arbeidsplasser i Haugesund, hvor det i kommunen skal være muligheter for selvrealisering og anledning til å jobbe seg opp. Vi må også arbeide for at vi kan sikre våre eldre en verdig eldreomsorg.