Risøybruå - Høyre løper fra ansvaret

Tonny Nundal og Tønnes B. Tønnesen

Listekandidater Ap

Risøybruå

Sveinung Stensland og Høyre prøver å løpe fra ansvaret når han svarer på vårt innlegg om Risøybrua. Historieforfalskning, frekt, bløff og løgn er beskrivelser han prøver seg med.

I tillegg til å vise til ikke navngitte kilder som såkalte sannhetsvitner til sin fremstilling.

De faktiske forhold er at formannskapet først fikk forelagt at Risøybrua var fjernet fra Haugalandspakken etter at det var gjort. Og det var Høyre som satt med ordføreren da dette ble gjort.

Da er det å løpe fra ansvaret å hevde at andre partier var med på det.

Nå er det ikke noe nytt at Høyre løper fra ansvaret. Det synes som en bevisst strategi å dele skylden med andre når de gjennomfører vedtak som ikke er vellykket, mens de er raske til å ta æren når Ap og koalisjonen gjennomfører vellykkede vedtak - som det for øvrig finnes mange av den siste perioden.

Du spør hvorfor Arbeiderpartiet ikke har fått start på videre utvidelse av Karmsundgata i løpet av årene vi har styrt. Du burde vite at alle nødvendige vedtak er gjort i kommunen, men at "mølla" til Vegvesenet maler alt for langsomt.

Arbeiderpartiet vil arbeide for at Risøybrua blir bygget snarest mulig, dette er svært viktig for Aibel og hele Haugalandet.

Godt valg!

Tonny Nundal